V životě jde o víc než o VOLVO a proto ho řídíte.
Volvo V40



Volvo V50 je k dostání s 8 různými motorizacemi. Na své si přijdou jak milovníci benzínu, tak ti, kteří dávají přednost úsporné naftě. Jelikož švédská automobilka Volvo dbá na přírodu, tak se v nabídce objevil i motor spalující alternativní palivo nazvané E85 (85% bioethanolu a 15 % klasického benzínu). Pokud nejste milovníci elektromobilů (přestože i ty se časem dostanou do nabídky Volva), tak si jistě vyberete.

Pro ty, kteří chtějí maximum výkonu, je připravena trojice benzínových agregátů:

  • 1.6 (100 k)

  • 2.0 (145 k)

  • T5 (230 k)

První dva motory, atmosférické 4válce, dostaly do vínku sací potrubí s proměnlivou délkou. To zabezpečuje dostatečný přísun vzduchu při všech provozních otáčkách motoru. Sací potrubí obsahuje elektronicky ovládané klapky, které podle řídicí jednotky motoru ovlivňují proudění vzduchu do jednotlivých válců. Výkon od motoru je přenášen na kola přes 5stupňovou manuální převodovku.

Nejvýkonnějším „benziňákem“ je přeplňovaný 5válec o objemu 2,5 litru. Díky proměnlivému časování ventilů vyniká tento motor vysokým výkonem, ale zároveň přijatelnou spotřebou paliva. Točivý moment (320 Newton-metrů) je přenášen na kola přes 5stupňovou automatickou převodovku Geartronic.

Ti, co rádi jezdí za málo „peněz“, dají přednost naftovým pohonným jednotkám:

  • DRIVe Start/Stop (115 k)

  • D2 (115 k)

  • D3 (150 k)

  • D4 (177 k)

Motor s přídomkem DRIVe je vysoce úsporný dieselový agregát, který je přeplňovaný turbodmychadlem. Automobil s tímto motorem prošel „aerodynamickou kúrou“ a je obutý do pneumatik s nízkým valivým odporem. To vše, v kombinaci s úsporným systémem Start/Stop (zastavuje motor v případě, kdy ho nepotřebujete, například při čekání na křižovatce) snižuje spotřebu paliva a tím šetří i vaši peněženku.

Naftový agregát D2 je přeplňovaný 5válec a je v nabídce s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s převodovkou Powershift.

Pohonné jednotky D3 a D4 jsou přeplňované turbodmychadlem a mají obě 5 válců. Oba motory mají výfukové potrubí osazené filtrem pevných částic, kterým se snižuje množství sazí vypouštěných do životního prostředí. U těchto motorů si přijdou na své ti, kteří chtějí mít na výběr mezi manuálním, či automatickým řazení. Agregát D3 je nabízen s 6stupňovou manuální převodovkou, nebo 5 stupňovou automatickou převodovkou Geartronic. Motor D4 má v nabídce totéž, ale převodovka Geartronic má 6 stupňů místo 5.

Pokud stále vyhlížíte zmiňovaný motor na palivo E85, pak je tady:

  • Flexifuel 2.0F (145 k)

Pro milovníky ekologie a nízkých provozních nákladů je určen motor Flexifuel, který dokáže spalovat palivo E85. Cena tohoto paliva je mnohem nižší než u benzínu, či nafty. Motory spalující směs bioethanolu a benzínu mají sice větší spotřebu, ale v celkovém výsledku vás jejich provoz vyjde mnohem levněji.



Design by 3sixty | 2024